fastryganowy

  • b3

    b3

  • b1

    b1

  • b4

    b4

  • b2

    b2

Kilka słów wstępu

FUNDACJA FASTRYGA wspiera osoby - dorosłych i dzieci - z wrodzonymi zaburzeniami rozwojowymi spowodowanymi alkoholem i innymi substancjami toksycznymi (m. in. z zespołem FASD). 
Choć do urazu doszło jeszcze przed narodzeniem, to skutki są nierzadko widoczne przez całe życie. Pomagamy uporać się z tymi skutkami i zacząć żyć bez obciążeń.
Staramy się pomagać zgodnie z zasadą: 

"Kto nie żyje nigdy

tu i teraz,

ten nie żyje nigdy.

Co wybierasz?"

 
NAZWA FUNDACJI FASTRYGA ma potrójne znaczenie:
 
 FAStryga - bo FAS ( Płodowy Zespół Alkoholowy);
 FAStryga - bo to oznacza scalać z kawałków mózg (jest to obraz mózgu, którego części utraciły kontakt ze sobą);
 FAStryga - bo to oznacza łączyć rodzinę, która się rozpada ("Ratujcie, jesteśmy w rozsypce!"- słyszymy często...).
 
 

Ostatnio na stronie...

  • Szkolenie: 4-cyfrowy Kwestionariusz Diagnostyczny FASD

    Najbliższe szkolenie:

    7-8 kwietnia 2018 r. Szczecin, Zachodniopomorska Fundacja Pomocy Rodzinie Tęcza Serc (szczegóły na stronie)
    28-29 kwietnia 2018 r.- Lędziny, Ośrodek Fastryga-  Lędziny- formularz zgłoszeniowy
    2-3 czerwca 2018 r.- Gdańsk, Ośrodek Diagnozy Terapii i Szkoleń Oditis (szczegóły na stronie)

     

    Czym jest 4-Cyfrowy Kwestionariusz Diagnostyczny?

    W Polsce od niedawna istnieje możliwość profesjonalnego diagnozowania u dzieci i młodzieży z zaburzeniami z grupy FASD przy pomocy 4-cyfrowego kwestionariusza diagnostycznego.

    Narzędzie to zaprezentowane zostało w 1997 r. przez grupę badaczy z Sieci Diagnostyki i Prewencji FAS Stanu Washington (Washington State FAS Diagnostic and Prevention Network) i jest metodą diagnostyczną do wszechstronnego diagnozowania poalkoholowego spektrum wrodzonych zaburzeń rozwojowych (FASD). Kwestionariusz (ang. nazwa: 4-Digit Diagnostic Code) i jest uważany za najbardziej dokładne i powtarzalne narzędzie w diagnostyce FASD.
    Diagnosta ocenia 4 kluczowe cechy charakterystyczne dla FAS w następującym porządku:
    1. opóźnienie wzrostu;
    2. charakterystyczne dla FAS cechy dymorficzne
    3. uszkodzenie ośrodkowego układu nerwowego (oun)
    4. prenatalna ekspozycja na alkohol
    Natężenie ekspresji każdej cechy oceniane jest w 4 stopniowej skali Likerta, gdzie 1 oznacza całkowity brak cech FAS, a 4 "klasyczną" obecność cech FAS.
    Kwestionariusz został uaktualniony w roku 2004 i ta wersja jest aktualna do tej dziś. Najnowsza wersja 4 cyfrowego kwestionariusza FASD została opisana w poradniku diagnostycznym „Diagnostic Guide for Fetal Alcohol Spectrum Disorders: the 4-Digit Diagnostic Code (2004)." Przewodnik prezentuje obiektywną metodę diagnozowania całego spektrum zaburzeń występujących u osób po prenatalnej ekspozycji na alkohol. Wykorzystywany jest w klinikach Washington State FAS Diagnostic & Prevention Network.
    Walidacją polskiej wersji kwestionariusza zajmuje się grupa badaczy z Fundacji FAStryga w Lędzinach i Poznaniu oraz Oddziału Klinicznego Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego Katedry Psychiatrii i Psychoterapii Śkąskiego Uniwersytetu Medycznego w Centrum Pediatrii w Sosnowcu.

    Szkolenia z zakresu 4-Cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego:

    Temat szkolenia: "Stosowanie 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD w praktycznej, ilościowej diagnostyce zaburzeń ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych w zespołach interdyscyplinarnych”.


    Odbiorcy: lekarze (pediatrzy, genetycy, neurolodzy, psychiatrzy, psychiatrzy dzieci i młodzieży, neonatolodzy, osoby szkolące się w tych specjalizacjach), psycholodzy, neuropsycholodzy, pedagodzy, mgr pielęgniarstwa, terapeuci neurorozwojowi, logopedzi, neurologopedzi.

    Zagadnienia:

    1. Czym jest Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) i Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych
    2. Wyzwania diagnostyczne, stosowane na świecie podejścia diagnostyczne
    3. Korzyści ze stosowania 4-cyfrowego Kodu Diagnostycznego.
    4. Diagnostyka różnicowa, inne zespoły wad wrodzonych i zaburzenia psychiczne współistniejące z FASD.
    5. Formularz diagnostyczny FASD.
    6. Instrukcje określania 4-cyfrowego kodu diagnostycznego.
        4-cyfrowa skala diagnostyczna:

    • Ocena wzrostu.
    • Ocena fenotypu twarzy.
    • Ocena dysfunkcji OUN: podstawy diagnozy neuropsychologicznej, podstawy wiedzy o neurorozwoju, różnicowanie uszkodzeń pre- i postnatalnych.
    • Ocena ekspozycji na alkohol.
    • Ocena innych rodzajów ekspozycji oraz zdarzeń w okresie pre- i postnatalnym

    7. Kategorie diagnostyczne (n = 22)
    8. 4-cyfrowe kody diagnostyczne w ramach każdej kategorii diagnostycznej.
    9. Podsumowania kliniczne dla każdej z 22 kategorii diagnostycznych
    10. Ćwiczenia praktyczne.

    Czas trwania: 18 godz. dydaktycznych
    Metody: wykład, prezentacja multimedialna, warsztat, opis przypadku, elementy superwizji, ćwiczenia praktyczne
    Koszt: 

    Lędziny 550 zł
    Gdańsk 650 zł
    Szczecin 650 zł

    Warunki przyjęcia na szkolenie:

    • Deklaracja gotowości do podjęcia pracy diagnostycznej w zespole interdyscyplinarnym i tworzenia sieci diagnostycznej FASD
    • Gotowość do pracy o charakterze superwizyjnym po zakończeniu szkolenia

    Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie, komplet materiałów szkoleniowych – w tym podręcznik diagnostyczny w wersji polskiej autorstwa prof. Susan Astley (University of Washington) i dostęp do potrzebnych narzędzi diagnostycznych. 

    4-cyfrowy Kwestionariusz Diagnostyczny FASD (The 4-Digit Diagnostic Code for FASD, Third Edition 2004, Susan J. Astley, University of Washington) jest pierwszym zwalidowanym w Polsce narzędziem stosowanym w diagnostyce zaburzeń ze spektrum FASD (polska walidacja zakończona w roku 2012 – pozytywna opinia Komisji Bioetycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego Nr KNW/0022/KB1/51/1/10).

     
  • Fastryga 2018

    puzzle 654957 1920

    Oferta skierowana jest do osób z wyższym wykształceniem: medycznym lub humanistycznym (psychologicznym, 
    pedagogicznym, socjologicznym). Istnieje możliwość uczestniczenia w kursie osób z innym wykształceniem oraz 
    doświadczeniem w pracy z dziećmi- mogą one otrzymać rekomendację do pracy edukatora.

    Wymogi:

    • kreatywność
    • gotowość do pracy nad sobą i współpracy w zespole
    • wypełnienie ankiety zgłoszeniowej(dostępna pod adresem:formularz)

    Absolwent kursu zdobędzie:

    • aktualną wiedzę o FASD (Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych), diagnostyki 
      Kwestionariuszem Waszyngtońskim i innych zaburzeniach rozwojowych, skutkach odrzucenia i zaburzeniach przywiązania;
    • wiedzę na temat rozwoju wg koncepcji Erika H. Ericksona; podstawy wiedzy o zaburzeniach psychicznych dzieci i młodzieży;
    • podstawy neurofizjologii;
    • podstawy wiedzy o integracji sensorycznej w oparciu o teorię A. Jean Ayers;
    • podstawy wiedzy o odruchach w oparciu o koncepcję Sally Goddard-Blythe
    • podstawy rozwoju emocjonalnego w ujęciu psychoneurobiologicznym i oraz psychodynamicznym;
    • wiedzę na temat skutków traumy i metod terapii traumy w oparciu o pracę z ciałem 
      (metoda Somatic Experiencing – Doświadczenie Somatyczne);
    • podstawy wiedzy na temat mechanizmów i typów (zachowań sprawców) przemocy emocjonalnej, fizycznej i seksualnej 
      w rodzinie;
    • podstawy grupowej pomocy psychologicznej;
    • umiejętność przeprowadzenia wstępnej diagnozy zaburzeń rozwojowych wywołanych alkoholem 
      (Fetal Alcohol Spectrum Disorder – FASD) oraz różnicowania w kontekście specyfiki rodzin zastępczych, adopcyjnych,
      rodzinnych domów dziecka;
    • ocena rozwoju zaburzeń rozwojowych o mieszanej etiologii wg profilu neurorozwojowego;
    • umiejętność rozpoznawania potrzeb terapeutycznych rodziny i dziecka;
    • samodzielność w prowadzeniu warsztatów;
    • wskazanie skutecznej metody i kierunku pracy/pomocy;
    • rozpoznawanie etapów procesów grupowych;
    • rozpoznawanie własnych zasobów, umiejętności pracy z drugim człowiekiem;
    • możliwość rozwoju osobistego w czasie trwania kursu;
    • rozpoznawanie symptomów odrzucenia w różnych formach odrzucenia i jego konsekwencji dla rozwoju; 
      skutkach odrzucenia i zaburzeniach przywiązania, międzypokoleniowej transmisji przywiązania
    • umiejętność planowania wraz z rodzicem bezpiecznego domu, z uwzględnieniem specyfiki rodzin adopcyjnych i zastępczych.

    Informacje ogólne:

    Koszty:

    • całkowity koszt: 4 320 zł 
    • 8 zjazdów ― 3120 zł
    • 1 zjazd 16 godz.dyd. - 390 zł (płatne na 7 dni przed każdym zjazdem lub według indywidualnych ustaleń z kierownikiem kursu)

    Praktyki letnie:

    • Koszt 1200 zł (praktyki są obowiązkowe, wyjazd 4 dniowy w sierpniu 2018r. w ośrodku Inwest Smardzewice
    • Koszt ten nie obejmuje opłaty za pobyt w ośrodku, która wynosi ok. 400 zł).

    Zjazdy

    • Dwudniowe, nie zapewniamy noclegu i wyżywienia;
    • Istnieje możliwość noclegu w Ośrodku Fastryga w Lędzinach lub siedzibie Fundacji za dodatkową opłatą (30 zł);
    • W trakcie szkolenia dostępne będą napoje i przekąski;
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe;
    • Kurs rozpoczyna się treningiem interpersonalnym;
    • Po ukończeniu 1 roku istnieje możliwość kontynuowania kursu w grupie superwizyjnej;
    • Do ukończenia kursu konieczne jest zaliczenie w formie pisemnej: projektu warsztatu edukacyjnego oraz opisu przypadku 
      i zaliczenie w formie ustnej;
    • Absolwenci, w zależności od poziomu ukończenia kursu (edukator, instruktor, terapeuta programu) otrzymują stosowne 
      zaświadczenia.

    Terminy i adresy:

    • Terminy zjazdów: 

      1. 3-4 marca 2018- Lędziny 

      2. 14-15 kwietnia

      3.  5-6 maja

      4. 9-10 czerwca

      5. 

      6. 

      7. 

      8. 

    • terminy turnusów:

       9-11  sierpnia i 23-26 sierpnia

    • Kurs w roku 2018 r. będzie prowadzony w Lędzinach w Ośrodku FASTRYGA, ul. Hołdunowska 70 oraz w Centrum Stymulacji Rozwoju Dziecka w Poznaniu.

    Organizatorzy i współpracownicy:

    • Pracownia Diagnostyki i Terapii Zaburzeń Rozwojowych dr n. med. M. Klecka
    • Fundacja FASTRYGA
    • Stowarzyszenie Zastępczego Rodzicielstwa O/Śląski, Lędziny
    • Centrum Stymulacji Rozwoju Dziecka, Poznań

    Prowadzący:

    dr n. med. Małgorzata Klecka - doktor nauk medycznych, absolwentka studiów doktoranckich (Wydział Lekarski Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, specjalność psychiatria dziecięca, wcześniej Akademii Medycznej w Katowicach Wydz. Pielęgniarstwa). Jest trenerem, terapeutą (podejście zintegrowane: psychodynamiczne, neurorozwoju i terapii traumy metodą Somatic Experiencing – na II etapie szkolenia). Kieruje Pracownią Diagnostyki i Terapii Zaburzeń Rozwojowych oraz Ośrodkiem Fastryga w Lędzinach, który specjalizuje się w diagnostyce zaburzeń rozwojowych występujących u dzieci i młodzieży po doświadczeniu odrzucenia i traumy. Pracuje z rodzinami zastępczymi i adopcyjnymi przeżywającymi trudności w opiece nad problemowymi dziećmi. Autorka programów edukacyjno-terapeutycznych dla rodziców i dzieci (w tym programu „Fastryga" - specyficznego systemu pomocy dla osób z FAS (zespół zaburzeń występujących u dzieci, które zetknęły się z alkoholem w życiu płodowym). Wraz z mężem powołała do życia współkieruje dwiema organizacjami pozarządowymi: Stowarzyszeniem Zastępczego  Rodzicielstwa Oddział Śląski oraz Fundacją Fastryga, której celem jest pomoc osobom cierpiącym na FAS, 

    a także działalność naukowa, profilaktyczna i edukacyjna. Prowadzi działalność naukowo-badawczą, jest autorką licznych publikacji, z których ważniejsze to książki "Fascynujące dzieci" oraz "Dziecko z FASD. Różnicowania i podstawy terapii". Obie pozycje zostały przetłumaczone na język słowacki.

     
    Prywatnie – szczęśliwa żona i mama 3 dzieci biologicznych i 3 przyjętych (już dorosłych). Wytrwale wierzy, że wszystko, co się
    dzieje w życiu, ma sens. 
    Za swoją działalność została uhonorowana licznymi nagrodami m in. medalem "Za zasługi w ochronie zdrowia" (Medal Ministra Zdrowia), Społecznym Noblem Fundacji ASHOKA, Medalem Polsko-Szwajcarskiego Programu "Matka i Dziecko", nagrodą Rzecznika Praw Dziecka.

    mgr Iwona Palicka - Specjalista Psychologii Klinicznej w zakresie Neuropsychologii, terapeuta metod neurorozwojowych, 
    specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD (ukończony kurs pod kierownictwem prof. Susan Astley, 
    FAS DPN University of Washington). Członek Rady Fundacji „Fastryga"; kieruje Filią Fundacji w Poznaniu. 
    Prowadzi specjalistyczną poradnię dla dzieci i młodzieży oraz przedszkole terapeutyczne pod szyldem Centrum Stymulacji Rozwoju Dziecka;  kieruje interdyscyplinarnym zespołem diagnostyczno-terapeutycznym.

    Posiada certyfikat Terapeuty Integracji Sensorycznej, Terapeuty Neurorozwoju w zakresie teorii, diagnostyki i leczenia opóźnienia 
    neurorozwojowego metodami INPP, certyfikat providera Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansen IAS, licencję terapeuty 
    Bilateralnej Integracji; ukończyła liczne szkolenia dotyczące diagnozy i terapii dzieci; w trakcie 3-letniego szkolenia 
    afiliowanego przy Somatic Experiencing Trauma Institute - Somatic Experiencing Terapia Traumy (II etap szkolenia);
    jest trenerem i asystentem szkoleń w zakresie INPP.

    Od 2006r. współpracuje z Pracownią Diagnostyki i Terapii Zaburzeń Rozwojowych dr n. med. M. Kleckiej, w ramach której
    wspólnie propagują wiedzę na temat FASD oraz możliwości diagnostycznych i terapeutycznych osób z FASD.

    Prowadzi badania naukowe nad metodami diagnozy rozwoju psychoruchowego dzieci z FASD. Zainteresowania zawodowe 
    skupiają się wokół szeroko rozumianej neuropsychologii rozwojowej.

     Prywatnie: żona i matka 2 nastoletnich dzieci, wg przyjaciół potrafi zarażać innych energią i pogodnym zdecydowaniem.

    FUNDACJA FASTRYGA - kontynuuje działania w obszarze FAS zainicjowane pod koniec lat 90. przez Stowarzyszenie 
    Zastępczego Rodzicielstwa Oddział Śląski w Lędzinach. Wspiera osoby – dorosłych i dzieci – z wrodzonymi zaburzeniami 
    rozwojowymi spowodowanymi alkoholem i innymi substancjami toksycznymi. Zajmuje się profilaktyką FAS, diagnostyką i terapią 
    dzieci z FASD (Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych). Fundacja uczestniczy w badaniach naukowych 
    nad FAS oraz buduje system wsparcia dla rodzin wychowujących dzieci z FAS. Jest pierwszą w Polsce fundacją zajmującą się 
    problematyką FAS i inicjującą szereg działań edukacyjnych i  terapeutycznych w tym obszarze. Wraz z Pracownią Diagnostyki 
    i Terapii Zaburzeń Rozwojowych w Lędzinach tworzy Ośrodek FASTRYGA zajmujący się działalnością diagnostyczną, 
    terapeutyczną i szkoleniową skierowaną do osób po traumie, odrzuceniu, dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz rodzin 
    zastępczych, adopcyjnych i biologicznych w potrzebie wsparcia. Więcej informacji na www.fas.org.pl

    PRACOWNIA DIAGNOSTYKI I TERAPII ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH dr n. med. Małgorzaty Kleckiej specjalizuje 
    się w diagnostyce zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży, diagnostyce zaburzeń ze spektrum FASD, zaburzeń przywiązania 
    oraz traumy. Inicjuje i prowadzi badania naukowe w obszarze FASD. Prowadzi Ośrodek FASTRYGA w Lędzinach. 

    CENTRUM STYMULACJI ROZWOJU DZIECKA „Uczenie przez zmysły" w Poznaniu to prywatny ośrodek diagnostyczno-
    terapeutyczny założony w 2006r. przez Iwonę Palicką. Skupia specjalistów zajmujących się diagnozą i terapią dzieci
    z zaburzeniami rozwojowymi. W ramach Centrum funkcjonuje także Niepubliczny Punkt Przedszkolny „Przedszkole 
    Terapeutyczne Terapik", a także Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna;
    więcej informacji na www.centrumdziecka.republika.pl

     
  • Certyfikowany Kurs Empathy Dolls lalki terapeutyczne

     
    16143075_1411762322170381_365553343364411458_n.jpg
    Zapraszamy na szkolenie:
    Certyfikowany Kurs Empathy Dolls lalki terapeutyczne
     
    Monika Habik Neurogen , wprowadza w przestrzeń terapeutyczną w Polsce i min na Litwie, terapeutyczne lalki dla wsparcia w diagnozie i terapii dziecka z autyzmem, dziecka z niepełnosprawnością , dziecka w grupie rówieśniczej, dziecka z zaburzeniami rozwojowymi, dziecka z wyzwaniami wsparcia dla komunikacji oraz rozwoju kompetencji terapeuty. 
    NEUROGEN Monika Habik - ma wyłączność prowadzenia Certyfikowanego Kursu Empathy Dolls w Polsce za zgodą właściciela patentu ( all rights reserved ) oraz jest autorem koncepcji rozwinięcia koncepcji .
     
     
    Odbiorcy: terapeuci - logopedzi, neurologopedzi, terapeuci SI, pedagagodzy, psycholodzy , fizjoterapeuci, nauczyciele i rodzice 
    Prowadząca: mgr Monika Habik Neurogen, neurologopeda kliniczny, kliniczny terapeuta karmienia i interwencji żywieniowej
    Termin: 20 stycznia 2018r., godz. 10.00 do 17.00
    Miejsce: Ośrodek Fastryga, ul. Hołdunowska 70, 43-143 Lędziny
    Koszt: 350 zł/ osoba
    Formularz zgłoszeniowyhttps://goo.gl/forms/Pg6k0t6nMz3sYvgk2
     
  • Karmienie Terapeutyczne HUMAN TOUCH

    16195004_1411769202169693_4733015766799920990_n.jpg
     
     
    Zapraszamy na szkolenie:
     
    Karmienie Terapeutyczne HUMAN TOUCH
     
    KURS PODSTAWOWY 
    Karmienie terapeutyczne i możliwości interwencji żywieniowej, regulacja i samoregulacja wsparcie karmienia noworodków , wprowadzanie pokarmów stałych – wyzwania i możliwości interwencji terapeutycznej i żywieniowej . Program SMAKOLAKI .

    Koncepcja KARMIENIA TERAPEUTYCZNEGO HUMAN TOUCH , skupia się przede wszystkim na spersonalizowanym wspomaganiu rozwoju Dziecka, ale zwraca też uwagę na potrzebę ciągłego rozwoju kompetencji rodziców i terapeuty przez budowanie pozytywnych relacji . Zobacz dziecko – wspieranie fundamentalnej potrzeby i umiejętności patrzenia, obserwacji, empatii i współodczuwania. Mirroring, wielozmysłowe możliwości komunikacji i aktywności własnej Dziecka . Nie tylko karmimy, ale przede wszystkim odżywiamy. 
    Wczesna interwencja, karmienie terapeutyczne dzieci z grupy ryzyka , profilaktyka zaburzeń jedzenia i picia , wsparcie dla rozwoju komunikacji, funkcji poznawczych, dojrzałości OUN.
     
    Strategie karmienia , przeciwdziałanie kompensacjom , patologicznym wzorcom przyjmowania pokarmów, konsystencja, temperatura i smak potraw dobrany indywidualnie dla dziecka, jego możliwości na danym etapie rozwoju , sposób karmienia , bezpieczne karmienie, przede wszystkim profilaktyka awersji pokarmowych. Wszystko jest ważne, ale przede wszystkim obiektywna diagnoza dystrakcji w procesie jedzenia i picia, zarówno sensorycznym, motorycznym, emocjonalnym jak żywieniowym. ZOBACZ DZIECKO .
    Prowadząca: mgr Monika Habik Neurogen, neurologopeda kliniczny, kliniczny terapeuta karmienia i interwencji żywieniowej
    Termin: 21 stycznia 2018r., godz. 10.00 do 18.00
    Miejsce: Ośrodek Fastryga, ul. Hołdunowska 70, 43-143 Lędziny
    Koszt: 270 zł/ osoba
    Formularz zgłoszeniowy: https://goo.gl/forms/1rVLtyb8wILZmcw82
     
  • Więź – rozwojowe poszukiwanie bliskości.

    Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej zapraszana szkolenie:
    Więź-  rozwojowe poszukiwanie bliskości

    17362912 1477007425645870 2357154082180604928 n

     

    Termin: 28-29.10.2017 r.
    Miejsce: 
    Warszawa ul.Schroegera 82 sala S4

    Prowadząca:  dr n. med. Małgorzata Klecka
    Szczegóły: http://www.integracjasensoryczna.org.pl/pl/Szkolenia

    Program szkolenia:

    • Wiedza na temat procesu kształtowania się więzi.

    • Style przywiązania a zaburzenia przywiązania.

    • Rola więzi w rozwoju emocjonalnym i funkcjonowaniu społecznym człowieka
      Najważniejsze teorie dotyczące więzi: Johna Bowlby\'ego, Mary Ainsworth,
      model DMM Patricii Crittenden.

    • Biologiczne podstawy przywiązania

    • Rola przywiązania w rozwoju empatii i kontroli agresji

    • Podstawy diagnostyki zaburzeń więzi, praca terapeutyczna z dzieckiem

     
     

Udostępnij

Znajdź nas na...

Ostatnio na stronie...

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej o ciasteczkach