Szkolenie skierowane jest do rodziców zastępczych oraz adopcyjnych, a także do specjalistów pracujących z rodzinami zastępczymi i adopcyjnymi.
Przychodzące na świat dziecko rodzi się bezbronne i całkowicie zależne od swojego opiekuna. W celu zapewnienia sobie przeżycia zarówno ludzie, jak i zwierzęta wyposażone są w wewnętrzny system przywiązaniowy. Dziecko w aktywny sposób poszukuje bliskości i pomocy ze strony opiekuna, a w relacji z nim rozwija przekonania oraz poczucia wewnętrzne dotyczące siebie samego, świata zewnętrznego, matki i innych osób bliskich. Te względnie trwałe przekonania stają się podstawą procesów motywacyjnych, decyzyjnych i regulacyjnych w jednostce. Prawidłowo rozwijająca się relacja przywiązania pozwala dziecku na stworzenie zdrowych schematów postrzegania świata i innych ludzi, dzięki którym dziecko, a późniejszy dorosły, może budować oparte na zaufaniu relacje dające poczucie bezpieczeństwa obu stronom.
Niestety, wiele dzieci znajdujących się w rodzinach zastępczych i adopcyjnych lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych z powodu przeżycia wczesnego odrzucenia wykształca w sobie pozabezpieczny styl przywiązania. Ten styl przywiązania utrudnia, a czasami całkowicie uniemożliwia budowanie zdrowych i prawidłowych relacji z innymi ludźmi, styl przywiązania przejawia się bowiem nawet w życiu dorosłym. Dlatego też tak bardzo ważne jest, aby rodzice zastępczy i adopcyjni oraz specjaliści którzy z nimi pracują rozumieli mechanizmy przywiązania oraz strategie pomocy dzieciom z zaburzeniami więzi.
● Więź – rozwojowe poszukiwanie bliskości. Więź biologiczna a więź przywiązania.
● Wyposażenie biologiczne do tworzenia więzi – zmysły, odruchy i zachowania przywiązaniowe.
● Fazy przywiązania, system przywiązania i cykl przywiązania
● Neurofizjologiczne aspekty więzi
● Style przywiązania, diagnostyka pozabezpiecznych stylów przywiązania
● Przywiązanie a trauma – przywiązanie u dzieci w rodzinach adopcyjnych, zastępczych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
● Diagnostyka zaburzeń przywiązania i możliwości terapeutyczne – RAD, DSED (psychopatia bezuczuciowa)
● Zaburzenie przywiązania czy brak przywiązania? Sytuacja dziecka nie przywiązanego do osoby dorosłej.
● Metody wspierające przywiązanie oraz bezpieczeństwo w ciele i wzajemnych relacjach: Doświadczenie Somatyczne (Somatic Experiencing) oraz Krąg Ufności
Najbliższe szkolenie:
7-8 marca 2017r. - Ośrodek „Fastryga”, ul Hołdunowska 70, Lędziny (Formularz zgłoszeniowy: formularz)
Czym jest 4-Cyfrowy Kwestionariusz Diagnostyczny?
W Polsce od niedawna istnieje możliwość profesjonalnego diagnozowania u dzieci i młodzieży z zaburzeniami z grupy FASD przy pomocy 4-cyfrowego kwestionariusza diagnostycznego.
Szkolenia z zakresu 4-Cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego:
Temat szkolenia: "Stosowanie 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD w praktycznej, ilościowej diagnostyce zaburzeń ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych w zespołach interdyscyplinarnych”.
Odbiorcy: lekarze (pediatrzy, genetycy, neurolodzy, psychiatrzy, psychiatrzy dzieci i młodzieży, neonatolodzy, osoby szkolące się w tych specjalizacjach), psycholodzy, neuropsycholodzy, pedagodzy, mgr pielęgniarstwa, terapeuci neurorozwojowi, logopedzi, neurologopedzi.
Zagadnienia:
1. Czym jest Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) i Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych
2. Wyzwania diagnostyczne, stosowane na świecie podejścia diagnostyczne
3. Korzyści ze stosowania 4-cyfrowego Kodu Diagnostycznego.
4. Diagnostyka różnicowa, inne zespoły wad wrodzonych i zaburzenia psychiczne współistniejące z FASD.
5. Formularz diagnostyczny FASD.
6. Instrukcje określania 4-cyfrowego kodu diagnostycznego.
4-cyfrowa skala diagnostyczna:
• Ocena wzrostu.
• Ocena fenotypu twarzy.
• Ocena dysfunkcji OUN: podstawy diagnozy neuropsychologicznej, podstawy wiedzy o neurorozwoju, różnicowanie uszkodzeń pre- i postnatalnych.
• Ocena ekspozycji na alkohol.
• Ocena innych rodzajów ekspozycji oraz zdarzeń w okresie pre- i postnatalnym
7. Kategorie diagnostyczne (n = 22)
8. 4-cyfrowe kody diagnostyczne w ramach każdej kategorii diagnostycznej.
9. Podsumowania kliniczne dla każdej z 22 kategorii diagnostycznych
10. Ćwiczenia praktyczne.
Czas trwania: 18 godz. dydaktycznych
Termin: 7 marca 2017 r. godz.9.00-17, 8 marca 2017 r. godz. 9.00-15.00
Metody: wykład, prezentacja multimedialna, warsztat, opis przypadku, elementy superwizji, ćwiczenia praktyczne
Koszt: 550 zł
Warunki przyjęcia na szkolenie:
Kontakt:
tel. 502 518 836
szkolenia.fastryga@gmail.com
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie, komplet materiałów szkoleniowych – w tym podręcznik diagnostyczny w wersji polskiej autorstwa prof. Susan Astley (University of Washington) i dostęp do potrzebnych narzędzi diagnostycznych.
4-cyfrowy Kwestionariusz Diagnostyczny FASD (The 4-Digit Diagnostic Code for FASD, Third Edition 2004, Susan J. Astley, University of Washington) jest pierwszym zwalidowanym w Polsce narzędziem stosowanym w diagnostyce zaburzeń ze spektrum FASD (polska walidacja zakończona w roku 2012 – pozytywna opinia Komisji Bioetycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego Nr KNW/0022/KB1/51/1/10).
Serdecznie zapraszamy na konferencję „Dziecko z FASD w życiu, domu i szkole” która odbędzie się 17 marca 2016 roku w Starochorzowskim Domu Kultury w Chorzowie. Konferencję wyjątkową i jedyną w swoim rodzaju, gdyż jest ona oddolną inicjatywą Pani Katarzyny Kulig-Fliegner, rodzica dziecka z FASD, której wysiłki i starania pozwoliły na zorganizowanie tego wydarzenia. Prezes Fundacji Fastryga Małgorzata Klecka, oraz Prezydent Miasta Chorzowa Andrzej Kotala, zgodzili się objąć konferencję honorowym patronatem.
W dyskusjach specjalistycznych na temat FASD powraca pytanie o miejsce tego syndromu w klasyfikacji medycznej i psychologicznej. W ostatnich latach nastąpił znaczący postęp w diagnostyce i rozpoznawaniu zaburzeń spowodowanych prenatalną ekspozycją na alkohol. Niemniej jednak ten typ zaburzeń nastręcza wiele trudności diagnostycznych. Dobrze przeprowadzona diagnostyka wymaga współdziałania specjalistów z różnych dziedzin – lekarzy, psychologów, neurologopedów, terapeutów. Całościowe rozumienie zaburzeń typu FASD jest nieocenione dla osób zajmujących się zawodowo pomaganiem dzieciom, młodzieży i dorosłym, którzy doświadczyli uszkodzeń na najwcześniejszym etapie rozwoju.
Osoby biorące udział w seminarium uzyskają:
OFERTA SZKOLENIOWA
Zapraszamy specjalistów na szkolenie w zakresie praktycznej diagnostyki FASD (Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych) przy pomocy polskiej wersji 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD (Kwestionariusza Waszyngtońskiego).
Temat szkolenia: "Stosowanie 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD w praktycznej, ilościowej diagnostyce zaburzeń ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych w zespołach interdyscyplinarnych".
Odbiorcy: lekarze (pediatrzy, genetycy, neurolodzy, psychiatrzy, neonatolodzy), psycholodzy, neuropsycholodzy, mgr pielęgniarstwa, terapeuci neurorozwojowi, logopedzi, neurologopedzi.
Proponowany zakres tematyczny szkolenia:
Zagadnienia:
1. Czym jest Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) i Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych
2. Wyzwania diagnostyczne, stosowane na świecie podejścia diagnostyczne
3. Korzyści ze stosowania 4-cyfrowego Kodu Diagnostycznego.
4. Diagnostyka różnicowa, inne zespoły wad wrodzonych i zaburzenia psychiczne współistniejące z FASD.
5. Formularz diagnostyczny FASD.
6. Instrukcje określania 4-cyfrowego kodu diagnostycznego.
4-cyfrowa skala diagnostyczna:
Ocena wzrostu.
Ocena fenotypu twarzy.
Ocena dysfunkcji OUN: podstawy diagnozy neuropsychologicznej, podstawy wiedzy o neurorozwoju, różnicowanie uszkodzeń pre- i postnatalnych.
Ocena ekspozycji na alkohol.
Ocena innych rodzajów ekspozycji oraz zdarzeń w okresie pre- i postnatalnym
7. Kategorie diagnostyczne (n = 22)
8. 4-cyfrowe kody diagnostyczne w ramach każdej kategorii diagnostycznej.
9. Podsumowania kliniczne dla każdej z 22 kategorii diagnostycznych
10. Ćwiczenia praktyczne.
Czas trwania: 18 godz. dydaktycznych
Metody: wykład, prezentacja multimedialna, warsztat, opis przypadku, elementy superwizji, ćwiczenia praktyczne
Miejsce i koszt: do ustalenia, zależny od ilości osób w grupie
Warunki przyjęcia na szkolenie:
Wypełnienie karty zgłoszenia wraz z ankietą;
Deklaracja gotowości do podjęcia pracy diagnostycznej w zespole interdyscyplinarnym i tworzenia sieci diagnostycznej FASD
Gotowość do pracy o charakterze superwizyjnym po zakończeniu szkolenia
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie, komplet materiałów szkoleniowych – w tym podręcznik diagnostyczny w wersji polskiej autorstwa prof. Susan Astley (University of Washington) i dostęp do potrzebnych narzędzi diagnostycznych.
4-cyfrowy Kwestionariusz Diagnostyczny FASD (The 4-Digit Diagnostic Code for FASD, Third Edition 2004, Susan J. Astley, University of Washington) jest pierwszym zwalidowanym w Polsce narzędziem stosowanym w diagnostyce zaburzeń ze spektrum FASD (polska walidacja zakończona w roku 2012 – pozytywna opinia Komisji Bioetycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego Nr KNW/0022/KB1/51/1/10)
Prowadzący:
dr n. med. Małgorzata Klecka, specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD (ukończony kurs pod kierownictwem prof. Susan Astley, FAS DPN University of Washington) trener, socjoterapeuta, terapeutka psychodynamiczna, terapeuta neurorozwoju, w trakcie 3-letniego szkolenia z terapii traumy (Somatic Experiencing).
Współautorka książki „Dziecko z FASD: różnicowania i podstawy terapii", autorka polskiej wersji skali obrazkowej do oceny cech dysmorfii twarzy walidowanej w ramach pracy statutowej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego (Katedra i Klinika Psychiatrii i Psychoterapii).
Mgr Iwona Palicka, specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD (ukończony kurs pod kierownictwem prof. Susan Astley, FAS DPN University of Washington), specjalista psychologii klinicznej, neuropsycholog, terapeuta metod neurorozwojowych, w trakcie 3-letniego szkolenia z terapii traumy (Somatic Experiencing).
dr hab. n. med. Małgorzata Janas-Kozik, specjalista psychiatrii dziecięcej i pediatrii, konsultant wojewódzki ds. psychiatrii wieku rozwojowego, konsultant Fundacji ds. psychiatrii dziecięcej, współautorka książki „Dziecko z FASD: różnicowania i podstawy terapii". Specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD (ukończony kurs pod kierownictwem prof. Susan Astley, FAS DPN University of Washington)
Osoby zainteresowane zorganizowaniem szkolenia w swojej miejscowości proszone o kontakt pod tel. 32-2167917 lub 508552211
Najbliższe szkolenia odbędą się:
Termin: 30-31 STYCZNIA 2015 R.
Miejsce: ZSS nr 5, ul. Plantowa 7, Łódź
Liczba uczestników: 25
Koszt: 550- zł
Zapisy: KURS FAS W LODZI
Serdecznie zapraszamy na seminarium szkoleniowe pt.
„Psychosomatyka - w jaki sposób umysł i ciało chorują i w jaki sposób się leczą. Najnowsze odkrycia".
CEL SZKOLENIA:
wprowadzenie do cyklu szkoleń dotyczących psychoneuroendokrynoimmunologii (PNEI) i rozumienia rozwoju człowieka w oparciu o neuronauki i etologię porównawczą.
W ostatnich latach nastąpił znaczący wzrost poznania mechanizmów i patomechanizmów ludzkiego zachowania. Znamy oraz lepiej współzależności różnorodnych czynników warunkujących zarówno stan zdrowia, jak i choroby. Wiemy, jak ogromne znaczenie ma stres i trauma nie tylko na powstawanie chorób psychosomatycznych, ale i wielu zaburzeń uznawanych dotychczas za czysto somatyczne. Sytuacje stresowe doprowadzają do obniżenia odporności organizmu i wpływają na reakcje układu endokrynnego oraz ośrodkowego układu nerwowego.
Całościowe rozumienie funkcjonowania ludzkiego organizmu jest nieocenione dla osób zajmujących się zawodowo pomaganiem dzieciom, młodzieży i dorosłym, którzy na skutek trudnych przeżyć doświadczają rozregulowania układów fizjologicznych, a na skutek tego destabilizują się emocjonalnie.
ORGANIZATORZY:
FUNDACJA FASTRYGA ORAZ FUNDACJA PRZYJACIE MARTYNKI
TERMIN I MIEJSCE:
16 czerwca 2015 r. (wtorek) o godz. 15.00-19.00 w Ośrodku FASTRYGA, ul. Hołdunowska 70 w Lędzinach.
PROGRAM: podczas seminarium zaprezentowane i omówione będą 3 filmy wprowadzające w tematykę psychoimmunologii. Autorem filmów jest Fabio Sinibaldi – ekspert w tematyce problemów psychosomatycznych. Psycholog i psychoterapeuta, wykłada na wielu uniwersytetach we Włoszech. Prowadzi seminaria na temat relacji między ciałem i umysłem, procesu somatyzacji i odbudowy zdolności człowieka do zdrowienia fizycznego i psychicznego na drodze autoimmunologicznej. Założyciel organizacji The Real Way of Life. Jest profesorem i dyrektorem kilku szkół psychoterapii, psychosomatyki i osteopatii.
Dyskusję i omówienie poprowadzą:
psycholog Hanna Michalska oraz dr Małgorzata Klecka , psychoterapeutka.
Koszt uczestnictwa: 90 zł
Nr konta do wpłaty:
Fundacja Przyjaciele Martynki
ING Bank Śląski 09 1050 1520 1000 0023 6607 5881
Kontakt i informacje:
Ośrodek Fastryga, ul. HOŁDUNOWSKA 70, 43-143 LĘDZINY, TEL. 32-2167917, 508552211
e-mail: biuro@fas.edu.pl
ZAPROSZENIE
Ośrodek FASTRYGA serdecznie zaprasza na szkolenie pt:
„ZABURZENIA POTRAUMATYCZNE I ICH WPŁYW NA FUNKCJONOWANIE DZIECKA W RODZINIE ZASTEPCZEJ I ADOPCYJNEJ".
w dniu 13 czerwca 2015 r. w godz. 9.00 – 13.00
Szkolenie skierowane jest do wszystkich zainteresowanych pracą z dziećmi, które doświadczyły traumy relacyjnej (odrzucenia, zaniedbania, przemocy ze strony najbliższych) oraz z rodzinami zastępczymi wychowującymi takie dzieci (psycholodzy, pedagodzy, pracownicy socjalni, koordynatorzy pieczy zastępczej).
Zaburzenia posttraumatyczne u dzieci omawiane będą z perspektywy podejścia somatycznego (Somatic Experiencing), które uczy, że uraz nie jest powodowany przez samo traumatyczne wydarzenie, ale poprzez brak zdolności ciała, psychiki i układu nerwowego do poradzenia sobie z tym zdarzeniem. Uczestnicy dowiedzą się o możliwościach AUN (autonomicznego układu nerwowego) i jego roli w powrocie do równowagi oraz odbudowy poczucia bezpieczeństwa.
Osoby zainteresowane prosimy o odesłanie wypełnionego formularza mailem na adres:
osrodek.fastryga@gmail.com
Decyduje kolejność zgłoszeń.
Koszt szkolenia: 150 zł.
W ramach warsztatów zapewniamy:
Materiały,
Przerwę kawową,
Zaświadczenie ukończenia warsztatu
Formularz zgłoszeniowy
można uzyskać na stronie
www.fas.org.pl
lub wysyłając prośbę na adres
osrodek.fastryga@gmail.com
Zgłoszenia przyjmujemy drogą elektroniczną
Kontakt w sprawach zgłoszeń/organizacyjnych:
Sonia Wieczorek
osrodek.fastryga@gmail.com
tel. 508 552 211 lub 32-216 79 17
Więcej informacji na stronie
www.fas.org.pl
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA SZKOLENIE pt.
„Dziecięce złości" - skuteczne interwencje w pracy z dzieckiem
Termin szkolenia: 24-25 października 2015 r.
Koszt szkolenia: 490 zł.
Czas trwania szkolenia: 20 godzin dydaktycznych
Odbiorcy szkolenia: psycholodzy, pedagodzy, socjoterapeuci, studenci powyższych kierunków, nauczyciele.
Osoby prowadzące:
mgr Marta Jerzak - psycholog, psychoterapeuta w trakcie certyfikacji, trener programu przeciwdziałania agresji. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych z zakresu diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny (Uniwersytet Warszawski). Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży (ADHD, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne), jak i doradztwem zawodowym. Prowadzi Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli – jak radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Od kilku lat pracuje jako psycholog szkolny. Jest współautorką podręcznika na temat zaburzeń zachowania i sposobów postępowania z trudnymi zachowaniami na terenie szkoły.
mgr Kinga Zając - pedagog, socjoterapeuta, absolwentka studiów pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Pedagogicznej ZNP. Ukończyła Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej. Od wielu lat pracuje w szkole jako nauczyciel wspierający oraz nauczyciel terapeuta. Poszerzała warsztat pracy podczas wielu kursów doskonalących, dotyczących diagnozy i terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz związanych z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, zespołem Aspergera i Autyzmem. Zajmuje się: diagnozą pedagogiczną, diagnozą i terapią "ryzyka dysleksji" u dzieci z opóźnionym rozwojem funkcji percepcyjno-motorycznych (wiek przedszkolny i wczesnoszkolny), terapią zaburzeń dyslektycznych. Prowadzi trening przeciwdziałania agresji w oparciu o autorski program oraz trening umiejętności społecznych.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pracy z wybuchami złości u dzieci. Podczas zajęć przedstawione zostaną m.in.: czynniki sprzyjające pojawieniu się wybuchu, strategie postępowania w przypadku wybuchów powikłanych i niepowikłanych, praktyczne metody wygaszania wybuchów złości. Uczestnicy uzyskają wiedzę na temat sposobów zapewnienia bezpieczeństwa podczas agresywnego zachowania ucznia zarówno jemu samemu, jak i pozostałym dzieciom.
Praca z dzieckiem niepełnosprawnym wymaga wiedzy na temat metod aktywizujących oraz relaksujących, które wspomagają proces uczenia się. W czasie szkolenia zaprezentowane zostaną sposoby sprzyjające wyciszeniu ucznia w sytuacji silnego pobudzenia emocjonalnego oraz techniki zwiększające efektywność jego pracy.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie teoretyczne:
przyczyny, formy oraz skutki agresji,
uczenie się i modelowanie zachowań agresywnych,
czynniki sprzyjające pojawieniu się wybuchu.
2. Behawioralna praca z wybuchem złości:
„ABC wybuchu",
„ABC konfliktu",
interwencje w oparciu o analizę ABC,
różnicowanie oraz strategie postępowania z wybuchem powikłanym i niepowikłanym.
3. Procedury bezpieczeństwa w szkole:
przepisy oświatowe,
skuteczne interwencje na terenie placówki.
4. Metody aktywizujące i relaksacyjne:
wprowadzenie teoretyczne,
praktyczne zastosowanie metod relaksacyjnych w pracy z uczniem,
techniki podnoszące efektywność pracy dziecka.
Korzyści z uczestnictwa:
Dzięki nabytej wiedzy i poznanym umiejętnościom uczestnicy będą:
1. potrafili wykorzystać w swojej pracy behawioralną analizę zachowania,
2. potrafili stworzyć procedury postępowania w przypadku wystąpienia wybuchu powikłanego i niepowikłanego,
3. umieli zastosować strategie wygaszania wybuchu,
4. stosowali w swojej pracy metody aktywizujące i relaksacyjne.
Forma prowadzenia zajęć:
Krótki wstęp teoretyczny, prezentacja i omówienie przypadków, ćwiczenie konkretnych technik terapeutycznych indywidualnie i w grupach, prezentacje multimedialne.
Szkolenie ma charakter wykładowo-warsztatowy, wymaga od uczestników dużej aktywności.
Każdy uczestnik szkolenia dostanie bogaty zestaw materiałów na płycie CD, oraz certyfikat Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli jednocześnie potwierdzający udział w 20 godzinach szkolenia.
Zapisy prowadzi sekretariat Ośrodka FASTRYGA
tel. 508 552 211, e-mail: osrodek.fastryga@gmail.com
Godziny pracy sekretariatu:
poniedziałek-piątek 08.00-20.00
ZAPRASZAMY SERDECZNIE NA
2-DNIOWE SZKOLENIE PODSTAWOWE
dla nauczycieli, pedagogów, opiekunów grup dzieci
w wieku przedszkolnym i szkolnym
WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI ZE SPECYFICZNYMI PROBLEMAMI W NAUCE
WG PROGRAMU INTEGRACJI ODRUCHÓW SALLY GODDARD-BLYTHE INPP-CHESTER
prowadzenie:
mgr Iwona Palicka – Specjalista Psychologii Klinicznej - Neuropsycholog, terapeuta SI, BI, Neurorozwoju INPP i treningu słuchowego Johansen IAS, Trener INPP
koszt 350zł/osoba
zgłoszenia:
gpcentrumdziecka@gmail.com
Centrum Stymulacji Rozwoju Dziecka, Fundacja Fastryga oraz Pracownia Diagnostyki i Terapii Zaburzeń Rozwojowych
ZAPRASZAJĄ NA
2-DNIOWE SZKOLENIE PODSTAWOWE
dla nauczycieli, pedagogów, opiekunów grup dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI ZE SPECYFICZNYMI PROBLEMAMI W NAUCE
WG PROGRAMU INTEGRACJI ODRUCHÓW SALLY GODDARD-BLYTHE INPP-CHESTER
data: 3-4 lipca 2015
PROWADZĄCA: mgr Iwona Palicka – Specjalista Psychologii Klinicznej - Neuropsycholog, terapeuta SI, BI,
Neurorozwoju INPP i treningu słuchowego Johansen IAS, Trener INPP
Dzień I. (piątek) godz. 15.00-20.00:
1. Objawy i symptomy odruchów pierwotnych
2. Kryteria diagnostyczne
3. Przegląd badań nad wpływem nieprawidłowych odruchów pierwotnych i posturalnych na trudności
4. Wpływ programu stymulacji oraz wygaszania odruchów na wyniki szkolne
5. Funkcjonowanie układu przedsionkowego
6. Omówienie problemów związanych z percepcją słuchową
Dzień II. (sobota) godz. 9.00-17.00:
7. Testy na równowagę i koordynację
8. Testy odruchów: TOB, ATOS, STOS, testy na wodzenie wzrokiem oraz percepcję wzrokową
9. Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem Programu Ćwiczeń Integrujących dla Szkół
Po odbytym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale
w szkoleniu sygnowane przez INPP-Polska
cena: 350 zł/ osoba, ilość osób: 12-24
Miejsce: Ośrodek FASTRYGA, ul.Hołdunowska 70, 43-143 Lędziny
Zgłoszenia: gpcentrumdziecka@gmail.com
ORGANIZATOR: Gabinet Psychologiczny dla Dzieci i Młodzieży
CENTRUM STYMULACJI ROZWOJU DZIECKA
„Uczenie przez zmysły"- Iwona Palicka
61-160 Poznań, Wiórek ul. Podleśna 10
Regon: 634546521 NIP: 777-156-69-21
konto mBank 22 1140 2004 0000 3902 34448138
ZAPRASZAMY NA SEMINARIUM
„Przywiązanie w cyklu życia.
Trauma wczesnodziecięca i dysocjacja".
I. Koszt:
390 zł od osoby
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenie o ukończeniu seminarium, książkę Daniela Siegel „Rozwój umysłu" oraz serwis kawowy.
Istnieje możliwość udziału w jednym wybranym dniu (koszt: 200 zł).
Pierwszeństwo mają uczestnicy deklarujący udział w dwóch dniach szkolenia.
II. Termin:
Do ustalenia luty/marzec, godz. 9.00 – 15.00
UWAGA:
Chętnych zapraszamy także do udziału w spotkaniu szkoleniowym w dn. 16 stycznia po zakończeniu seminarium w godz. 17.00-20.00 pt:"Zaburzenia sensomotoryczne a funkcjonowanie społeczne i emocjonalne dzieci z FASD".
III. Miejsce:
Ośrodek FASTRYGA, ul. Hołdunowska 70, 43-143 Lędziny
IV. Odbiorcy:
Seminarium skierowane jest do wszystkich profesjonalistów zainteresowanych problematyką traumy wczesnodziecięcej i przywiązania, a także do zawodowych rodziców zastępczych.
V. Tematyka seminarium: